Project meeting 5: Turkije: Izmir

De aankomst: woensdag 6 november
Hallo allemaal

We zijn veilig en wel aangekomen in Izmir. De leerlingen zijn goed vertrokken naar hun gastgezinnen. Na een trip van 13,5 uur zijn we allemaal zeer uitgeput en hopen we deze avond en nacht wat rust te vinden om er morgen zeker stevig tegenaan te gaan.

Om 20h hebben we al een eerste briefing over het verloop van ons project.
Oh ja, het is 20'C :))) maar het regent hier :))))

Groeten
Alicia, Greet, Charlotte,
 Mevr. Bozkurt , Melanie en Mevr. Van Houdt
 ---------------------------------------------------------------------

Dag 1: donderdag 7 november
Merhaba

Na een drukke dag hebben we eindelijk de tijd gevonden om een eerste berichtje door te sturen.
We hebben zeker al ondervonden dat het België-team heel erg enthousiast is. Onze leerlingen hebben al zeer goede contacten gelegd met de leerlingen van de verschillende landen. Ze hebben ook al  positieve ervaringen gehad met hun verblijf in de gastgezinnen, hoewel niet iedereen evenveel luxe had.

Groetjes uit Izmir
Mvr. Bozkurt, Mevr Van Houdt
---------------------------------------------------------------------

Dag 2 : vrijdag 8 november

Merhaba,

Vandaag hadden we een echte cultuurdag. We reden van de ene ruïne naar de andere. Eerst zıjn we naar de tempel van Artemıs geweest, maar veel was er nıet te zıen. Met uıtzonderıng van 1 zuıl staat de tempel opgebouwd ın een museum ın Londen.

Het volgende bezoekje brachten we aan een moskee. Hıerna reden we de bergen ın om er een oud en gezellıg dorpje te bezoeken. Eındelıjk konden we hıer de eerst lıres uıtgeven.

Na een lekker mıddagmaal ın het buffetrestaurant was het tıjd om de desserttafel van dıchterbıj te onderzoeken. Alle desserten werden onder de loep genomen en deskundıg door ons opgegeten.
Hıerna volgde een bezoekje aan het treınmuseum. Tot groot genoegen was er een normaal toılet! Charlotte en Alıcıa waren ın hun nopjes ...
In de namıddag zıjn we naar Efese, een mooı Grıekse/Romeınse stadje, geweest. Het was heel ındrukwekkend. Alles wat we ın het 2e jaar tıjdens de geschıedenıs leerden, kwam nu tot leven. Er volgde zelfs een spelletje: 'zoek de fout'.

Na weeral een hele leuke dag, vertrekken we dadelıjk weer naar onze gastgezınnen.
Morgen zıjn we terug met meer nıeuws uıt Izmır.

Tot zıens, görüsmek üzere
Greet, Alıcıa, Charlotte en Melanıe

---------------------------------------------------------------------

Dag 3: Zaterdag 9 november

Merhaba (wel voor de laatste keer)

Vandaag hebben we een leuke dag gehad waarin we veel Turkse lires hebben kunnen uitgeven. Om half 10 zijn we vertrokken naar een klein (vroeger Grieks) dorpje. Daar mochten we een uurtje vrij rondwandelen. Hierna hebben we een boottocht gemaakt. Het uitzicht op Izmir was fatanstisch! Maar de stevige wind deed onze haren regelmatig omwoelen :)

Na het middagmaal vertrokken we richting het centrum van Izmir. We bezochten een Turkse bazaar waar we onze afpingelkwaliteiten goed hebben benut! Nu kunnen we met een zwaar gevulde koffer terug naar huis.

Stiekem hadden we onze leerkrachten een klein cadeautje gekocht om ze te bedanken voor de leuke dagen die we met hun hebben beleefd. Ze vonden het geweldig!
Onze laatste avond is nu echt wel aangebroken!

We hebben het super leuk gehad!